Kog spaghettien efter anvisning på pakken. Typisk skal den have 8 minutter.
Tænd ovnen på 200 grader og læg skinken på en bageplade med bagepapir. Stil pladen i ovnen til skinken er sprød. Det tager op til 10 minutter - alt efter hvilken skinke du bruger, skal den have kortere eller længere tid i ovnen. Så hold øje med, at den ikke bliver sort.
Imens kører du squash gennem en spiralizer. Sørg gerne for at strimlerne ikke bliver alt for lange, så er de nemmere at tage op på tallerkenen ved servering.
Pisk æg, fløde og parmesan sammen.
Tag 1-2 dl vand fra af det du har kogt pastaen i.
Hæld spaghettien i et dørslag, så vandet løber fra og kom den straks tilbage i gryden. Der må gerne komme kogevand med.
Tilføj squash-strimlerne og vend rundt med spaghettien.
Tilføj æggeblandingen og vend rundt til spaghettien er cremet og æggemassen er lettere stivnet.
Tilsæt gerne lidt kogevand fra pastaen lidt efter lidt. Stivelsen heri er med til at gøre retten cremet.
Smag om der evt skal tilføjes lidt salt, men husk at skinken er ret salt.
Kværn godt med peber hen over - det er signaturen for en carbonara - og knus den sprøde skinke over ved servering.