Forret, Frokost

Low carb BLT ruller – Bacon Lettuce Tomato

Low carb BLT ruller

Klasssikeren BLT er en sandwich med bacon, iceberg og tomat. Typisk i almindeligt sandwichbrød.

Denne udgave er en low carb / lavkalorie version. Jeg udelader nemlig sandwichbrødet og tilsætter i stedet tyndtskåret kylling som ekstra fyld. Bare en pålægspakke.

De goder sager, kylling, bacon og tomat, rulles ind i blade fra iceberg. Et stykke madpakkepapir holder rullen samlet og gør den nem at tage med på farten eller i madpakken.

Vi spiser BLT rullerne som en forret, en let frokostret eller som en del af en buffet, f.eks. med tapas. De er sprøde, friske og meget delikate.

BLT ruller, 4 hele delt i 2

  • 8 blade iceberg
  • 1 pakke tyndtskåret kyllingpålæg
  • 1 pakke bacon (8 skiver)
  • 1-2 tomater i tynde skiver
  • Mayonnaise
  • Madpakkepapir (rulle)
Low carb BLT ruller

Læg 2 salatblade tæt ved siden af hinanden og fordel fyldet ovenpå.

Sådan gør du

  1. Steg bacon sprødt på en pande eller i mikroen. Læg det til afdrypning på køkkenrulle.
  2. Pil 8 blade af et hoved iceberg. Læg 2 blade på et stykke madpakkepapir, så de lapper lidt over hinanden.
  3. Fordel kyllingen ovenpå salatbladene.
  4. Smør ca 1/2 spsk mayonnaise over kyllingen
  5. Læg 2 stykker bacon og et par skiver tomat ovenpå
  6. Rul salatbladene sammen om fyldet. Det kan hjælpe at bruge papiret til at holde samling på det hele. Stram til sidst papiret om hver rulle og fold enderne ind.
  7. Gentag med 4 hele ruller. Skær dem over på midten, så du har 8 halve ruller.
Low carb BLT ruller

Del de 4 BLT ruller i 2, så du får 8 halve ruller i alt